It tukipalvelun kuva

IT-Tukipalvelu ilman kiinteää kuukausihintaa ja avausmaksua

Olemme keskustelleet useiden Pk-yritysten kanssa heidän It-tarpeistaan ja nykyisistä It-tukipalveluista. It-palveluiden ostaminen oli näille yrittäjille melko tuntematonta, samoin käsitykset olivat pitkälti vanhentuneita.

Nostetaan siis meidän modernien It-palveluiden kolme tärkeintä asiaa heti tähän alkuun:

  1. Jalo It:n IT-tukipalvelut pk-yrityksille voidaan ostaa kokonaan ilman kiinteää kuukausihintaa.
  2. Jalo It:n IT-tukipalvelut voidaan ottaa käyttöön (kevään 2021 kampanja) kokonaan ilman avausmaksua.
  3. Jalo It:n IT-tukipalvelusopimukseen ei sitouduta määräajaksi. Palvelumme on toistaiseksi voimassa: Lunastamme asiakkaidemme luottamuksen laadukkailla palveluilla, jokainen kuukausi.

Meille maksetaan tukipalveluista käytön mukaisesti. Jos tukipalveluitamme ei tarvitse käyttää, kustannuksia ei siis synny.

IT-palvelut ”ihan kiva olla olemassa” -osastoa.

Erityisesti tuoreiden yrittäjien näkökulmasta it-tukipalveluita tai it-palveluita yleisesti ei tarvita mihinkään, ne ovat osastoa ”ihan kivat olla olemassa”, mutta ei välttämättömät. Myöskään it-palveluiden tai -laitteiden yrityskäytöllä ja kotikäytöllä ei koettu olevan kovinkaan merkittävää eroa. Vastuut tietoturvasta ja tietosuojasta tunnetaan, mutta niihin on aika vaikea vastata mitenkään.

Erilaisia it-ongelmatilanteita oli näillekin yrittäjille kuitenkin tullut vastaan. Läppärin laturin johto oli murtunut, ja uuden laturin tilaamiseksi netistä piti tietysti selvittää merkki, malli, volttimäärä ja laturin liittimen malli. Myös kodinkonemyymälässä sopivan työläppärin ostaminen vaatii tekniikan tuntemista. Hanakka myyjä myy helposti silmät ja suut täyteen erilaisia teknisiä kyvykkyyksiä ja ohjelmistoja. Toisessa ongelmatilanne esimerkissä Teams -kokouskutsun lähettämisen nappula oli kadonnut Outlookista. Tämän korjaaminen tarkoitti että kone kuljetettiin huoltoon ja se oli siellä kokonaisen vuorokauden. Sieltä se tietenkin piti myös käydä noutamassa.

Paljolta olisi säästytty asiantuntevan it-tukipalvelun avulla. Linjan toisessa päässä it-asiantuntija tuntee käytetyn laitteiston ja käytetyt ohjelmistot. Asiantuntija voi näin suoraan tarjota sopivaa laitetta, joka vastaa juuri sinun käyttöäsi, tai sopivaa laturia, tai korjaustoimenpidettä (poista Teams ja asenna se uudestaan) heti tällaisen hyvin yleisen ongelman ratkaisemiseksi, ilman että kärpäsestä tulee härkänen. Toisin kuin arvelisi, myös kustannustaso on varsin maltillinen. Laitehankinnoissa pientenkin toimittajien hinnat ovat usein täysin kilpailukykyisiä suomen suurimpien verkkokauppojen kanssa.

Lopuksi haastamme ”ihan kiva olla olemassa” -osaston tekemällä meidän sopimusasiakkaillemme suorastaan törkeän lupauksen:

Meidän rakentama automaatio kykenee valvomaan teidän päätelaitteiden tietoturvaa, salausta, laitteiston fyysistä kuntoa sekä tunnettuja tietoturvauhkia käyttämissänne ohjelmistoissa. Eikä me veloiteta tästä valvonnasta teiltä yhtikäs mitään.

Lue lisää tästä www.jaloit.fi/terava/ tai ota rohkeasti suoraan yhteyttä, pistetään teidänkin it-tukipalvelut vuoden 2021 mallille.

-Ville Soikkola, 044 372 7772, Toimitusjohtaja