Jalo IT:n brändiuudistus on muutakin kuin uusi visuaalinen ilme
Olemme uudistaneet brändiämme: yhtiö on saanut uuden logon, graafisen ulkoasun ja olemme julkaisseet mm. kokonaan uuden verkkosivuston!
Mielestäni olemme jo aikaisemmin onnistuneet viestimään yrityksestämme ja palveluidemme soveltuvuudesta pk-yritysten käyttöön erityisesti lukuisille uusille asiakkaillemme, jotka ovat löytäneet meidät verkosta. Verkkosivuston ollessa meille ylivoimaisesti tärkein yksittäinen elementti markkinoinnissa, olemme jättäneet uutiskirjeet ja muun viestinnän toistaiseksi hieman vähemmälle huomiolle. Olemme kuitenkin tunnistaneet meillä selviä kohtia, joissa viestimme tai arvomme asiakkaalle ei ole välittynyt kirkkaasti. Seuraavassa muutamia mielestäni tärkeitä asioita.
Esimerkiksi laitteissa ja lisensseissä marginaalit ovat hyvin pieniä, eikä liiketoiminnallisesti ole mitään perustetta myydä vaikka 500€ ylihintaista laitetta asiakkaalle. Globaalit jättiläiset pärjäävät oikein hyvin, vaikka Suomessa muutkin toimittajat lopettaisivat ylimitoitettujen ohjelmistojen ja laitteiden myynnin. Oikein valitut laitteet ja ohjelmistot ovat lopulta kuitenkin sekä meidän, että asiakkaidemme etu.
Useat yrittäjät ovat erittäin tottuneet ajatukseen, että it-talot yleensä keskittyvät isompiin asiakkaisiin. Ajatus siitä että me it-ammattilaiset kehitämme palveluitamme juuri pienemmille yrityksille, on edelleen hieman huonosti tunnettu.
Olemme viestineet tuotekehityksemme tuloksista liian vähän, eivätkä nykyiset asiakkaamme välttämättä tunne esimerkiksi vuoden 2022 tuotekehityksemme tuloksia lainkaan. Olemme investoineet ainutlaatuisiin, segmenttiin soveltuvien palveluiden rakentamiseen viimevuosina voimakkaasti.
Tarve kehittymiselle ei ollut ainoastaan ulkoinen, vaan yrityksen kasvaessa olimme tunnistaneet myös tarvetta sisäisen työn paremmalle jäsentämiselle. Tehtäviä, rooleja ja prosesseja ei oltu käyty läpi yksityiskohtaisesti. Miten arvomme (Nopeus, Reiluus ja Vapaus) voisi entistäkin paremmin välittyä päivittäisessä palveluissamme?
Läpikäynnin lopputuloksena käynnistimme brändiuudistuksen, joka ulospäin näyttäytyy kahtena uudistuksena:
- Asiakassuhteiden ylläpitoon palkattu uusi henkilö.
- Visuaalinen ilme uudistuu ja viestintä nykyisille asiakkaille lisääntyy.
Odotamme innolla tulevaisuuttamme yhdessä entistä kirkkaampana ja antoisampana. Tehdään yhdessä visioistamme totta.
Tutustukaa myös uudistuneisiin verkkosivuihimme!
Kirjoittaja:
Ville Soikkola
Toimitusjohtaja
Ville on kokenut tietotyön tehostaja ja Microsoft-tuottavuustyökalujen osaaja.