Jalo IT:n palveluportfolio

Jalo IT:n palveluportfolio

Tässä blogissa esittelemme palveluportfoliomme.

Kun puhutaan yksittäisistä teknisistä ratkaisuista, jo yksin Microsoft 365 palvelun sisällä on valtava määrä erilaisia kokonaisuuksia ja yksityiskohtia. Yksittäisen palvelun yksityiskohdat ja palveluidemme ”iso kuva” sekoittuvat toisiinsa helposti.

Palveluportfoliomme yhdellä kuvalla esitettynä on tässä:

Jalo IT:n palveluportfolio

Kun käymme palveluitamme alhaalta ylöspäin läpi, pohjalla oleva palvelu on tyypillinen palvelusopimuksemme. Sopimus, jossa ei ole kuukausimaksua tai määräaikaa ollenkaan ja se sisältää asiakkaan ympäristön valvonnan ja kyvykkyyden esimerkiksi etätuen tarjoamiseen. Tietenkin toivomme, että tehdyn sopimuksen myötä asiakas hankkii it-laitteistot ja asiantuntijapalvelut juuri meiltä, tähän kuitenkaan mitään vaatimusta ei ole. Hankitut laitteet ja asiantuntijatyöt laskutetaan erikseen.

Seuraavalla portaalla ylöspäin, palvelusopimukseen tuodaan tietoturvakomponentit. Ostamista helpottaakseen olemme tuotteistaneet kokonaisuuden, jossa asiakkaan läppärit, mobiililaitteet, sähköpostit ja Microsoft pilvipalvelut suojataan kaikki asianmukaisesti. Asiakas hankkii edelleen myös laitteistot ja asiantuntijatyöt toivomuksemme mukaan meiltä, mutta varsinaista kieltoa ostaa palvelua muualta ei ole. Valitut tietoturvaohjelmistot liitetään ympäristön valvontaan, jotta mahdollisiin ongelmiin voidaan reagoida nopeasti.

Lopulta, ylimmillä kahdella rivillä on yksittäiset ratkaisut. Usein asiakkaillamme on jo suuri osa tietohallinnon tarpeista hyvin hallussa, ja tarvitaan enää ratkaisua yksittäiseen tarpeeseen. Näihin tarpeisiin tarjoamme esimeriksi koulutuspalveluita, verkkopalvelua tai kotisivupalveluita. Myös meidän omaan palvelusopimukseen liitämme siis vielä lisäpalveluita, kuten varmistuspalveluita, verkkojen ja kotisivujen ylläpitoa tai jatkuvia asiantuntijapalveluita, jotta kokonaisuus palvelee asiakastamme parhaalla mahdollisella tavalla.

Edelleen ostetut lisäpalvelut liitetään vähintään työnohjausjärjestelmäämme ja sitä kautta myös ympäristön valvonnan järjestelmäämme. Näin pystymme varmistamaan ostettujen palveluiden jatkuvuuden ja hyvän laadun.

Lue myös aiheesta: Mikä on Microsoft SAM auditointi?

Lähetä meille viestiä!

tai sähköpostise osoitteeseen tuki@jaloit.fi