Tukisopimus
Terävä IT-tukisopimus on markkinoiden reiluin it-tukisopimus. Saat käyttöösi kokonaisen tiimin it-asiantuntijoita ja ohjelmiston etätukeen ja maksat palvelusta vain todellisen tarpeen mukaisesti.
Terävä IT-tukisopimus
Terävä IT-tuki on markkinoiden reiluin it-tukisopimus! Saat kokonaisen tiimin It-asiantuntijoita käyttöösi, mutta maksat palvelusta vain tarpeesi mukaisesti.
Tämä tukisopimus soveltuu erityisesti:
- Pienemmille yrityksille
- Yrityksille, jotka haluavat valita käytetyt palvelut itsenäisesti
- Haarakonttoreille, joissa emofirma sanelee osan käytetyistä järjestelmistä
Valvomme puolestanne, että yrityksenne tietoturvan perusasiat ovat kunnossa, käyttämänne laitteistot ovat toimintakuntoisia ja tarvittaessa saat meiltä it-asiantuntijan käyttöönne. Me vastaamme etätukeen ja valvontaan tarvittujen ohjelmistojen käyttöoikeuksien kuukausittaisista kustannuksista, eikä sopimukseen liity lainkaan kiinteää osuutta, määräaikaa tai minimiostoja.
Koska ylivoimaisesti suurin osa arjen it-ongelmatilanteista ratkeaa nopeasti, ei markkinoilla yleisimmin käytetty ”laskutus aina alkavalta tunnilta” ole mielestämme reilu laskutusperuste. Arvojemme mukaisesti, tukipalveluiden käytöstä maksetaan alkavalta 15 minuutilta, jolloin tukipalveluamme kannattaa hyödyntää matalalla kynnyksellä.
Samoin vastoin tavanomaista it-palveluiden hinnoittelua, meidän asiakkaaksi ryhtyminen ja palvelun aloittaminen ei maksa mitään. Mikäli mahdollista it-kehitysvelkaa on päässyt syntymään, teemme suositelluista korjaustoimenpiteistä erillisen tarjouksen. Asiakkaalle annetaan vapaus valita etenemistapa asian kanssa!
Kysy myös kiinteää hinnoittelua!
Palveluvertailu
Laji | Palvelu | Terävä it-tuki | Terävä Premium | Verkko-palvelut |
---|---|---|---|---|
Tuki | Tuki- ja asiantuntijapalvelut käytettävissä 8-16 | Kyllä | Kyllä | Kyllä |
Tuki | Laitteiden hallinta yhdestä pisteestä | Kyllä | Kyllä | Optio |
Tuki | Etätukiohjelmisto | Kyllä | Kyllä | – |
Tuki | It-ongelmien havainnointi ja ennaltaehkäisy | Kyllä | Kyllä | Optio |
Lisenssit | Käyttöoikeudet / lisenssit | Optio | Kyllä | – |
Lisenssit | Sähköpostit ja salattu sähköposti | Optio | Kyllä | – |
Lisenssit | Yrityksen tiedostojen tallennuspaikat | Optio | Kyllä | – |
Lisenssit | Tiimityöskentelyvälineet ja etäpalaverit | Optio | Kyllä | – |
Lisenssit | Laitevaihdon ja käyttöönoton automatiikka | Osa-automaatio | Kyllä | – |
Lisenssit | Henkilöstön tietoturva ja tietosuoja koulutus | Kyllä | Kyllä | – |
Lisenssit | Microsoftin tuotekehityksen seuraaminen | – | Kyllä | – |
Tekoäly | Microsoft copilot valmius | Optio | Kyllä | |
Tieto-turva | Antivirusohjelmisto PC / Mac | Optio | Kyllä | – |
Tieto-turva | Kiristyshaittaohjelmien ehkäisy | Optio | Kyllä | – |
Tieto-turva | Android laitteiden tietoturva | Optio | Kyllä | – |
Tieto-turva | Sähköpostin tietoturva (liitteet, linkit, ym.) | Optio | Kyllä | – |
Tieto-turva | Automaattiset ohjelmistopäivitykset | Optio | Kyllä | – |
Tieto-turva | Tietoturvapoikkeamien havainnointi | – | Kyllä | – |
Tieto-turva | Ehdollistettu pääsy yrityksen järjestelmiin | Optio | Kyllä | – |
Tieto-turva | Kansallisten tietoturvasuositusten seuraaminen | – | Kyllä | Kyllä |
Verkko | Internetliittymä | – | – | Optio |
Verkko | Palomuuri | – | – | Optio |
Verkko | Kytkimet ja lähiverkkopalvelu | – | – | Optio |
Verkko | Verkon valvonta ja vikatilanteiden hoito | – | – | Optio |
Verkko | Poikkeavuuksien havainnointi | – | – | Optio |
Verkko | Turvallisesti tuntemattomiin verkkoihin | – | – | Optio |
Laitteet | Laitteet palveluna | Optio | Optio | Optio |
Laitteet | Laitteet kertahankintana tai leasing-rahoituksella | Optio | Optio | Optio |
Laitteet | Laitteiden elinkaarihallinta | Optio | Optio | Optio |
Hinta alk. | 0€/kk | 24€/kk/hlö | alk. 0€/kk |
Palvelumuotoilu
Haastattelimme vuosina 2020 ja 2021 noin 50 pk-yrittäjää, jotta it-tukisopimuksemme palvelisi asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla. Haastatteluiden kertomuksissa toistuivat mm. seuraavat asiat:
- Haluamme kumppanin, joka tuntee meidät, ympäristömme ja nykytilanteemme.
- Nopeasti muuttuvassa maailmassa, emme halua enää sitoutua pitkiin määräaikoihin tai etukäteismaksuihin.
- Kasvoton asiakaspalvelu, jonottaminen tai palvelurobotti eivät houkuttele. Haluamme palvelua ihmisiltä ihmisille.
Palvelumme ja it-tukisopimus suunniteltiin ja hinnoiteltiin näiden toiveiden mukaiseksi.
It-tukisopimuksen hyödyt
Jos nopeaa it-apua ei ole saatavilla, pk-yrittäjä kuluttaa nopeasti merkittävän määrän omaa aikaansa it-ongelmien kanssa. Asiantuntija voisi ratkaista ongelmat nopeasti, laadukkaasti ja pysyvästi.
Kokemuksemme mukaan it-ongelmat ovat usein suhteellisen pieniä, mutta ongelmatilanteet vaativat usein ylimääräistä työtä, kuten:
- Googlettamista
- Soittelua
- Pahimmillaan jopa autoilua ympäri kaupunkia.
Erilaisten ongelmatilanteiden lisäksi, esimerkiksi alla listatut asiat vaativat toistuvaa selvitystyötä, jolta sopimus-asiakkaamme voivat välttyä.
- Ovatko tietokoneidenne ohjelmistopäivitykset ajan tasalla?
- Ovatko virus-, palomuuri ja tietoturvaohjelmistot ajan tasalla?
- Ovatko työntekijäsi laittaneet tietoturvaohjelmistoja pois päältä?
- Yrityksen it-laitteiston ja ohjelmistojen inventointi
Proaktiivinen ja asiakaskohtainen palvelu
Palvelumme teknisessä ytimessä on keskitetty laitehallinta. Asiakkaan laitteille asennetaan huolenpitoon ja etätukeen tarkoitettu ohjelmisto, jonka avulla asiakkaan laitteelle saadaan tarvittaessa etäyhteys. Ongelmat voidaan ratkaista tehokkaasti etäyhteyden avulla.
Käyttämämme etähallintaohjelmisto on yhdistetty Jalo It:n omaan tiedolla johtamisen järjestelmään. Tämän järjestelmän avulla näemme mikäli ympäristössänne on jotakin vialla, sekä tunnemme ympäristönne nykytilanteen ilman tarvetta erilliselle kartoitukselle.
Lue lisää etähallinnasta ja siitä mitä järjestelmämme teidän koneista näkee täältä.
Perinteiset it-tukisopimukset
It-palvelusopimuksissa perinteisesti joudutaan yhteistyö aloittamaan nykytilanteen kartoituksella. It-toimittaja tutustuu asiakkaan ympäristöön ja sen nykytilanteeseen. Kartoituksen on yleensä maksanut asiakas.
Kartoituksen jälkeen osana sopimusta maksetaan kiinteää hintaa siitä, että it-palvelut ovat asiakkaan käytettävissä. Sopimukseen on usein kuulunut myös 36 kk määräaika, joka tarkoittaa että sopimuksen allekirjoittaminen maksaa asiakkaalle jo useita tuhansia euroja. Tuolla rahalla ei siis kuitenkaan saa vielä palvelua, sillä tämän kuukausiveloituksen lisäksi, käytetyt palvelut tulee maksaa vielä erikseen.
Näiden sopimusten hintaa on perusteltu sillä, että laitteiden hallintaan ja ympäristön valvontaan tarvitut ohjelmistot ovat myös jälleenmyyjille maksullisia.
Jalo IT:llä teemme asian toisin. Asennamme asiakkaan kanssa yhdessä laitteille etätukeen tarkoitetun ohjelmiston. Ohjelmistoon rakentamamme automaatio kertoo meille ympäristön nykytilanteen. Erillistä kartoitusta ei enää tarvita. Jalo IT vastaa myös huolenpitoon ja etätukeen käytettyjen ohjelmistojen lisenssikustannuksista.
Ratkaisumme on kertaluontoista kartoitusta merkittävästi tehokkaampi myös tästä eteenpäin, sillä näemme reaaliaikaisen tilanteen ympäristöstä jatkuvasti.
Mikäli haluat, voimme muuttaa sopimuksen hinnoittelun tarvittaessa myös kiinteästi hinnoitelluksi. Tällöin kulut ovat helppo ennakoida ja budjetoida. Kiinteä hinta sovitaan asiakaskohtaisesti ja hinnoittelun perusteena pyritään aina käyttämään it-tukipalveluiden käytön toteumaa. Kiinteästi hinnoitellun tukipalvelun hinta on tyypillisesti luokkaa 19 – 49 €/hlö/kk. Matalimman 19 euron hinnan tarjoamme Terävä Premium -asiakkaillemme.