Työaseman käyttöönotto
Uuden työaseman käyttöönotto (Terävä premium asiakkaat)
Yhdistä tietokone internetiin mieluiten verkkokaapelilla (RJ-45), mikäli tällainen mahdollisuus on saatavilla.
Käynnistä tietokone virtapainikkeesta.
Mikäli et voinut yhdistää kohdassa verkkokaapelia, löytää tietokone nyt saatavilla olevat langattomat Wifi-verkot. Yhdistä laite Wifi-verkkoon.
Huom. Laitetta ei voi ottaa hallitusti käyttöön ilman internet yhteyttä.
Kun internetyhteys on löytynyt. Seuraavana valitaan kieliasetukset sekä käyttöjärjestelmälle että näppäimistölle.
Windows kysyy seuraavana toista näppäinasettelua. Yleensä sellaista ei tarvita, joten voit valita ”ohita”.
Tämän jälkeen käyttöönotto etenee automaattisesti. Laite käynnistyy hetken kuluttua uudestaan.
Lopulta käyttöönottovaihe etenee kirjautumisikkunaan. Kirjoita työpaikalla käyttämäsi käyttäjätunnuksesi sähköpostiosoite-muodossa (yleensä muotoa ) ja valitse ”Seuraava”.
Anna vielä lopuksi salasanasi ja valitse ”Seuraava”.
Käyttöönotto etenee jälleen automaattisesti. Odotusaika riippuu internet-yhteyden nopeudesta, tyypillisesti aikaa kuluu tässä vaiheessa 1-5 minuuttia. Lopuksi asennus näyttää Windowsin kirjautumisikkunan.
Kirjaudu laitteelle käyttäen omaa sähköpostiosoitetta sekä salasanaasi.
Kirjautuessasi sisään ensimmäistä kertaa, asentuvat mm. Yritysportaali, OneDrive ja Edge-selain pienellä viiveellä käyttövalmiiksi. Samoin kaikki tietoturvaan liittyvät ohjelmistot ja asetukset ovat automaattisesti kunnossa.
Uuden työaseman käyttöönotto on nyt valmis ja laite on heti käytettävissäsi. Mikäli olet käyttänyt Edge-selainta myös edellisellä työvälineelläsi, huomaat, että jopa edellisellä laitteella tallentamasi salasanat ja kirjanmerkit löytyvät automaattisesti tutuilta paikoiltaan.
Ongelmatilanteessa ole yhteydessä JaloIT:n asiakaspalveluun 010 337 3470, joka palvelee arkisin 8:00-17:00. Asiointi sähköpostilla: .